برگزاری روزه و دعا توسط پاپ برای سوریه
ارسالی صمیمی ارسالی صمیمی

                  

                                   

کلیسای کاتولیک خواستار یک روز برای روزه گرفتن و دعا برای برقراری صلح در سوریه و مقابله با هرگونه مداخله نظامی در این کشور شد و قرار است این مراسم امروز (شنبه) به میزبانی رهبر کاتولیک‌های جهان و با یک شب زنده‌داری گسترده در میدان سن پیتر واتیکان، ایتالیا برگزار شود.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان خواستار "فریاد برای صلح" از جانب 1.2 میلیارد کاتولیک در سراسر جهان و همچنین معتقدان به سایر عقاید و مذاهب شده است.

احمد بدرالدین حسون، مفتی اعظم سوریه نیز از سوری‌ها خواست تا به جمع این عبادت‌کنندگان بپیوندند و خود یکی از حامیان این طرح ابتکاری از سوی پاپ فرانسیس شد.

همچنین قرار است یک پرچم بزرگ صلح در شهر آسیسی در ایتالیا برافراشته شود.

این عبادت و شب زنده‌داری چهار ساعاته در واتیکان قرار است در ساعت 17 به وقت گرینویچ آغاز شود اما مراسمی شبیه به آن در سراسر جهان از جمله بغداد، بیت المقدس، بمبئی، بوینس آیرس، واشنگتن دی سی و بیروت نیز برگزار می‌شود.

درخواست رهبر کاتولیک‌های جهان برای برگزار این مراسم غیرمنتظره نیست اما غیرمعمول است و کارشناسان آن را به روز جهانی عبادت‌کنندگان که پاپ ژان پل دوم در زمان حمله 11 سپتامبر 2001 به آمریکا مطرح کرده بود ربط می‌دهند.

این مراسم از سوی رهبر کاتولیک‌های جهان با درخواست ژان پل دوم در پی جنگ عراق و پاپ اسبق کاتولیک‌ها پل چهارم که مخالف جنگ ویتنام بود، شبیه است.

روژه اشه گارا، کاردینال فرانسوی و رئیس هیات‌های صلح از جانب ژان پل دوم در جریان جنگ عراق در سال 2003 میلادی به خبرگزاری فرانسه گفت: این فریاد صلح از جانب رهبر کاتولیک‌های جهان درخواستی است که انسان‌دوستانه محسوب می‌شود.

رئیس شورای پاپی واتیکان در امور خانواده‌ها گفت: هر کس که جنگ را تجربه کرده است باید در این مراسم شرکت کند.

در میان افرادی که قرار است در این مراسم شرکت کنند می‌توان به تئوفیل کابوی، اسقف گوما از جمهوری دموکراتیک کنگو اشاره کرد.

وی با اعلام اینکه یک مراسم عبادی خاص را در کلیسای جامع محلی گوما برگزار می‌کند، افزود: ما از مردم خود که 20 سال را در بحران جنگ در جمهوری دموکراتیک کنگو زندگی کردند می‌خواهیم تا در این مراسم شرکت کنند.

پاپ فرانسیس احتمالا در مراسم عبادی و شب زنده‌داری میدان سن پیتر واتیکان شرکت می‌کند و در میان دو خطبه سکوت و استغاثه به سخنرانی کوتاهی می‌پردازد.

همچنین قرار است تمثال مریم مقدس نیز توسط نگهبانان ویژه واتیکان در میدان سن پیتر به گردش درآید.

بسیاری از رهبران دولتی ایتالیا نیز در این مراسم شرکت می‌کنند. این اقدام پس از آن صورت گرفت که دولت رم هرگونه مداخله نظامی را بدون تصویب سازمان ملل در سوریه رد کرد.






September 7th, 2013


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسایل بین المللی